Struktura a průběh
Struktura a průběh projektu vychází z Manuálu Kreativní partnerství vydaného Společností pro kreativitu ve vzdělávání.
Klíčoví aktéři:
· koordinátor – škola – konzultant kreativity
· pedagog – umělec/kreativec – žáci
Fáze projektu:
- Přípravná fáze (oslovení škol, proškolení zapojených učitelů a umělců/kreativců, výběr uměleckého oboru)
- Plánovací fáze (propojení tříd s koordinátorem a konzultantem kreativity a umělcem, náslech umělce ve třídě, vymezení vzdělávacího obsahu a třídního projektu, nastavení cílů , vytvoření konceptu a harmonogramu projektu) )
- Realizační fáze (prohlubování vztahu umělce/kreativce a třídy, realizace programu, průběžná reflexe a koordinační schůzky mezi umělcem a pedagogem)
- Finální veřejné prezentace třídních projektů – nejsou podmínkou.
- Hodnotící fáze (evaluační rozhovory s žáky, učiteli, umělci, zpracování dat a dopadů programu)
Rozsah programů pro školní rok 2024/25
Rozsah programů probíhá dle domluvy a potřeb školy či umělce/kreativce, je také odvislý od způsobu financování projektu. Jedná se o projektové dny po pěti hodinách s minimální dotací 2 projektové dny za školní rok. Celkem má projekt tyto fáze:
- Úvodní zaškolenído programu kreativního učení – není honorováno
- Příprava programu(část společně s pedagogem), seznámení se s prostředím školy a třídou příprava na dané hodiny
- Konkrétní realizaceprogramu ve výuce
- Společná reflexe a evaluace programu
- Průběžné konzultace a koordinace
- Projekt kreativního učení může být zakončen nějakou formou kreativního veřejného výstupu, ať se již jedná o taneční vystoupení, divadelní inscenaci, promítnutí vytvořeného filmu, komentovanou výstavu apod.
Pro umělce připravujeme také Konzervatoř pro lektory kreativního učení, na které si mohou zvýšit své lektorské dovednosti.