Pro školy

Projekt kreativního učení je nastaven tak, aby podporoval probíhající výuku. Umělecké metody a spolupráce mohou být uskutečňovány v jakémkoliv předmětu v závislosti na ŠVP a RVP. Cílem je podpořit mezipředmětové vazby, činnosti probíhají zážitkovým, projektovým způsobem využívajícím postupy, se kterými pracují jednotlivé umělecké obory. (Manuál programu Kreativní partnerství, vydáno Společností pro kreativitu ve vzdělávání)

Pedagog společně s umělcem/kreativcem učí v tandemu. Pedagog přispívá do programu svými pedagogickými znalostmi a pomáhá s přípravou programu v závislosti na tematických plánech pro daný ročník. Poskytuje svou expertízu, jeho role je konzultační, pomáhá jak dětem, tak umělci/kreativci. Konzultuje přípravu, realizaci, metody, reflektuje a evaluuje proces.

Rozsah programů pro školní rok 2024/25

Rozsah projektu probíhá dle domluvy a potřeb školy či umělce/kreativce, je také odvislý od způsobu financování projektu. Jedná se o projektové dny po pěti hodinách s minimální dotací 2 projektové dny za školní rok. Celkem má projekt tyto fáze

  • Úvodní zaškolení do programu kreativního učení – není honorováno
  • Příprava programu (část společně s pedagogem), seznámení se s prostředím školy a třídou příprava na dané hodiny
  • Konkrétní realizace programu ve výuce
  • Společná reflexe a evaluace programu
  • Průběžné konzultace a koordinace

Projekt kreativního učení může být zakončen nějakou formou kreativního veřejného výstupu, ať se již jedná o taneční vystoupení, divadelní inscenaci, promítnutí vytvořeného filmu, komentovanou výstavu apod.

Přínosy pro pedagoga:

  • Zážitková výuka obohacená o nové metody a umělecké procesy
  • Prevence vyhoření
  • Větší motivace k inovacím ve výuce
  • Rozvoj kreativity a tvořivého myšlení
  • Příležitost poznat děti v jiném světle
  • Podpora vztahů a sociálních vazeb mezi učitelem a dětmi

Přínosy pro děti a mládež:

  • Propojování s reálným životem
  • Stírání hranic předmětů
  • Probouzení tvořivého myšlení
  • Posilování samostatnosti, zodpovědnosti, hlasu, prostoru pro vyjádření a sebevyjádření, pro vzájemnou spolupráci a rovnost hlasů
  • Posilování vnitřní motivace
  • Objevování a posilování silných stránek dítěte
  • Učení prožitkem
  • Zlepšování vztahů ve třídě, zlepšování sociálního klimatu,
  • Porozumění některým budoucím profesím a spolupráce s profesionály, lepší orientace v profesích, vliv na budoucí výběr povolání

 

Dáme impuls vaší tvorbě!

Žijeme uměním a pečujeme o rozvoj začínajících tvůrců. Objevujte s námi kreativní svět a probuďte své kulturní smysly na akcích, které pořádáme už 30 let.

Využíváme soubory cookies!
Aby náš web fungoval přesně tak, jak má, využíváme soubory cookies, které zpracováváme podle zásad ochrany osobních údajů. Další informace o využití cookies souborů naleznete zde.