Pro umělce
UMĚLEC/KREATIVEC/
V projektu kreativního učení mohou působit profesionálové z různých kreativních oblastí (audiovizuální, divadelní, výtvarná, múzická, performativní, taneční, vizuální, designová tvorba, umělecká řemesla apod.)
Umělec/kreativec musí v dané oblasti intenzivně působit a mít odpovídající vzdělání, případně profesní zkušenosti.
Náplň práce
Umělec/kreativec je ústřední postavou v celém projektu. Poskytuje svoje know-how, spolu s pedagogem (případně dětmi) plánuje kroky, připravuje konkrétní realizaci a vybírá metody, kterými se projekt ve třídě ubírá k cíli, to vše na základě tematického plánu poskytnutého pedagogem daného předmětu. Reaguje na klima a vztahy ve třídě, posiluje kreativní myšlení u žáků a pedagogů a dále rozvíjí jejich kompetence a dovednosti. Od výběru umělecké oblasti je odvislý také tvůrčí či kreativní proces.
V pilotním projektu kreativního učení na základních školách bylo ve školním roce 2023/24 zapojeno 10 jedinečných umělců/kreativců.
Pro školní rok 2024/25 hledáme 6 umělců na základní školy a tucet umělců pro střední školy.
Rozsah programů pro školní rok 2024/25
Rozsah projektu probíhá dle domluvy a potřeb školy či umělce/kreativce, je také odvislý od způsobu financování projektu. Jedná se o projektové dny po pěti hodinách s minimální dotací 2 projektové dny za školní rok. Celkem má projekt tyto fáze
- Úvodní zaškolení do programu kreativního učení – není honorováno
- Příprava programu (část společně s pedagogem), seznámení se s prostředím školy a třídou příprava na dané hodiny
- Konkrétní realizace programu ve výuce
- Společná reflexe a evaluace programu
- Průběžné konzultace a koordinace
Projekt kreativního učení může být zakončen nějakou formou kreativního veřejného výstupu, ať se již jedná o taneční vystoupení, divadelní inscenaci, promítnutí vytvořeného filmu, komentovanou výstavu apod.
Pro umělce připravujeme také Konzervatoř pro lektory kreativního učení, na které si mohou zvýšit své lektorské dovednosti.
Přínos pro umělce v projektu
· Zvyšování kompetencí
· Zvyšování lektorských a pedagogických dovedností
· Prevence vyhoření
· Zvyšování pracovního uplatnění
· Spolupráce se školami