Hradecká konzervatoř pro lektory kreativního učení
12. října – 8. prosince 2024
Přednáškový sál CUA HK
Tomkova 139/22
500 03, Hradec Králové
Projekt Kreativní učení v Královéhradeckém kraji 2024 reg. č. 0412000034 se koná za finanční podpory Evropské unie.
Obsah stránky
Vzdělávací cyklus seminářů zaměřený na rozvoj lektorských, prezentačních, mluvních a komunikačních dovedností a dále na rozvoj kompetencí pro výuku a přípravu vzdělávacího programu včetně využití interaktivních a moderních technik s ohledem na zapojení principů kreativního učení do výuky.
Je určen umělcům a pracovníkům kulturních a kreativních oborů, kteří jsou nebo se chystají být lektory kreativního učení. U umělců bude přínosem nabytí a rozvoj uvedených kompetencí, díky kterým si rozšíří možnosti svého uplatnění v rámci tzv. druhé kariéry.
Projekt je rozvržen na období podzim/zima 2024.
Vzdělávání bude probíhat prezenční formou a víkendových seminářů.
Absolventi obdrží osvědčení.
Program
1. Lektorské dovednosti (12. – 13. října)
- Jak začít školení? První dojem, získání pozornosti a autority
- Volba přístupu k účastníkům – nejčastější alternativy přístupu
- Ověřování pozornosti posluchačů, iniciování, podpora a řízení diskuse
- Umění klást otázky a naslouchat
- Zásady poskytování zpětné vazby
- Podpora důvěryhodnosti a respektování lektora
2. Komunikační a prezentační dovednosti (2. – 3. listopadu)
- Oční kontakt, mimika, gestikulace, postoj a pohyb
- Obtížní účastníci na kurzu a co s nimi?
- Jak reagovat na „odpor“ – překonávání nesouhlasu, námitek
- Asertivita
- Konfliktní situace
- Komunikační dovednosti lektora
3. Hlasový projev a hlasová technika (30. listopadu – 1. prosince)
- Rétorika v práci lektora
- Jak pracovat s hlasem
- Rozmlouvací techniky
- Uspořádání řeči
- Oživení mluveného projevu
- Hlasová hygiena
4. Technologie při výuce, interaktivní a moderní techniky (7. prosince)
- Tvorba vzdělávacích programů pomocí moderních technologií
- Vybrané nástroje pro použití v digitálním prostředí
- Metody používané na vzdělávací akci
- Vizualizace informací
- AI jako pomocník při tvorbě vzdělávacích programů
5. Základy psychologie učení pro praxi (8. prosince)
- Učení jako celoživotní adaptační proces
- Učení jako vnitřně motivovaný proces
- Zvídavost a kritické myšlení jako kompetence 21. století
- Individualita, její poznávání a podpora
- Hodnocení, zpětná vazba a související pedagogická komunikace
Lektoři
Mgr. Tomáš Jireček
lektor, školitel, trenér; věnuje se především lektorování seminářů zaměřených na lektorské a komunikační dovednosti, osobnostní rozvoj. Kromě toho se věnuje dramaterapii, divadelní improvizaci se zaměřením na rozvoj měkkých dovedností, lektoroval preventivní programy na základních a středních školách, má výcvik v mediaci.
Ing. Andrea Moličová
spoluzaložila firmu Improvision, kde pomáhá lidem hledat jejich silné stránky v komunikačních dovednostech. Školí hlavně lektory, kteří potřebují ovládat verbální i neverbální komunikaci. Při workshopech využívá zkušenosti s aplikovanou improvizací, které se věnuje přes 10 let.
MgA. Eva Spoustová
vysokoškolský pedagog, lektorka hlasových disciplín, hlasová poradkyně, herečka, dabingová režisérka, dabérka. Pedagog na DAMU, kde vyučuje předměty Jevištní mluva a Inscenační tvorba. Jako hlasový pedagog a poradce spolupracuje s profesionálními českými divadly.
Doc. Mgr. Kateřina Juklová, Ph.D.
vedoucí katedry PF UHK, koučka, psychoterapeutka a supervizorka. Kateřina Juklová je docentkou pedagogické psychologie na Katedře pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty na Univerzitě Hradec Králové, kterou 12. rokem také vede. Zaměřuje se hlavně na téma učení, osobního rozvoje a psychoterapie. Mimo formálního akademického vzdělání absolvovala například výcvik v narativním a na řešení orientovaném přístupu systemické psychoterapie.
Michal Pecháček
lektor, trenér, kouč. Jako trenér, lektor a kouč má za sebou stovky odškolených hodin na různá témata. V poslední době patří mezi jeho nejoblíbenější školení a workshopy o AI. Je nadšeným uživatelem a pravidelně sleduje a vyhledává nejnovější informace v tomto oboru. Svoje postupy a techniky přináší na základě manažerské zkušenosti, sedmileté praxe v rozvoji vedoucích a také intenzivního sebevzdělávání.
Martina Holasová
lektorka, trenérka, koučka. Má za sebou stovky odškolených hodin. AI aktivně využívá v rámci své profese, ale i ve volném čase. Je zároveň zastánkyní digitálního wellbeingu. Jako lektorka a koučka pracuje už patnáct let. Kromě moderních technologií a jejich využití v lektorské činnosti se věnuje také např. osobnostnímu rozvoji, rozvoji manažerů v (nejen) korporátním prostředí.
Registrace
Dotovaná cena: 2.000,- Kč
(celkem za celý vzdělávací cyklus /S finanční podporou Královehradeckého kraje)
Kontaktní osoba:
Mgr. Jaroslav Souček
manažer vzdělávání
tel.: 603 800 249
e-mail: vzdelavani@cuahk.cz